mandag 10. februar 2014

Et ærlig interiørinnlegg - Disse bildene ser du IKKE på trykk!

Dette innlegget viste jeg i fjor, men jeg viser det gjerne igjen! :-)

Som interiørfotograf er jobben min å lage så inspirerende og vakre interiørartikler som mulig. Det betyr at det blir ryddet og fikset før jeg kommer, og hjemmene vi viser frem viser seg alltid fra sin beste side. Dette synes jeg er bra, for det handler om å inspirere og gi ideer, ikke om å vise frem oppvask og skittentøy. :-)


MEN! likevel får jeg ofte spørsmål om folk virkelig har det så fint og ryddig som det ser ut til i interiørbladene. Jeg tenker derfor at det kan være fint med et lite innlegg som viser bildene vi IKKE ser på trykk.

Jeg er en person som liker å ha ting på stell og jeg slapper best av hvis det er noenlunde ryddig rundt meg. Trikset mitt er at alle ting skal ha et hjem, da er det enkelt å holde det rimelig greit og så har jeg funnet ut at rot som kan gjemmes bort, det stresser mye mindre enn rot som er synlig. ;-)

MEN!! Det betyr absolutt ikke at det alltid er skinnende rent og ryddig hos oss. Tvert imot! Med katt og hund og to barn så går det ofte ganske så fort i svingende. Jeg har derfor tatt en runde i huset vårt i dag - ustylet og usensurert. Og her får dere en liten bildeserie som kanskje ikke er så inspirerende interiørmessig, men som kanskje likevel kan være med på å gi litt balanse til de fine artiklene og bildene vi vanligvis ser!

Bli med en tur rundt i huset vårt i dag! :-)

 Her ser vi kjøkkenet vårt. Ja, da oppvasken står utover og oppvaskmaskinen er ikke tømt. Helt vanlig :-)
 Og frokost er det spist, jada :-)
 Dette lysfatet var egentlig ganske fint, MEN det holder seg jo ikke slik.
 Oi, heldig med tulipanene! (Blomster kjøper jeg ikke ofte), men den stakkars krydderurten trenger vist litt vann!
 Og dette er et veldig godt eksempel på hvordan det ser ut i de fleste av skuffene våre. Lettere kaotisk :-)
Og se her! Her ligger fortsatt restene av Celinas kreative påfunn i går, utover kjøkkenbenken. Ja, da det burde vi selvfølgelig ha ryddet bort med en gang. 
Favoritthjørnet vårt i stuen og som man ser er det flittig brukt, veldig koselig, men ikke helt klar til fotografering.

Og i et annet hjørne av stua ser vi Milos vakre hundeleker! :-) Hm, noen burde kanskje finne opp noen trendy hundeleker som kunne passe litt bedre inn i interiøret! :-) OBS! Legg merke til gulvet som helt klart kunne trenge en runde med støvsugeren.
En tur innom barnerommene viser lettere kaos som vanlig.
Men bli med meg en tur på kontoret mitt!
Her sitter jeg og jobber. Slik ser det ut akkurat nå! :-) En katt på bordet og en hund i stolen, det er kos det (for meg i hvert fall). MEN - se hvor fint det er på andre siden av skrivebordet mitt!
Oi! Lurer på om kattedoen er litt for liten, siden sandet alltid havner en halv meter utenfor! Men på den andre siden, en kattedo som er 1 x 1 meter blir kanskje å overdrive litt :-))
Som dere ser har jeg det SVÆRT ryddig i skuffer og skap og knivskarpe tellekanter He he. Nei, har går det nok dessverre mest etter prinsippet få det unna raskest mulig og her ser dere resultatet. Heldigvis er rotet gjemt bak store gardiner som trekkes foran skapene :-)
Voila! Da er rotet ute av syne. Ja, ja enig gardinene kunne nok trengt en runde med strykejernet. Men lin, skal ikke det være litt skrukkete da? :-)
 Og her er et annet hjørne av kontoret mitt. Helt klart uegnet til fotografering, men et hjørne jeg blir glad av med tegninger og hilsener fra barna :-)
Avslutter med et lite bilde fra gangen. Litt usikker på om det er en katt, hund eller et barn som har tråkket rundt i putene. Men noen har nok vært en tur bort til vinduet for å se om det kom noen. Rydde, ja det gjør nok mamma... ;-)

Håper dere likte den lille omvisningen min i det vakre, ryddige og helt plettfrie hjemmet mitt! :-)

fredag 7. februar 2014

Verdens beste hjemmelagde suppe brød!





NorefjellHytta, serverer ikke bare de deiligste suppene, de har også verdens beste hjemmebakte suppebrød!

Jeg har fått lov til å dele oppskriften med dere:

NorefjellHyttas hjemmebakte suppe brød

0,5 liter vann
25 g gjær
675 g mel
25 g salt
30 g sukker
Tilsett gjerne urter, krydder, frø eller nøtter etter smak

Deigen røres sammen og stilles kaldt i ca. 24 timer.
Del deigen i tre og la brødene heve i ca. 2 timer.
Bakes ved 210 grader i ca. 20 minutter.

Tips. Brødet er best rett fra ovnen, men kan også varmes dagen etter. Ha da litt vann på brødet og sett det i en varm ovn (175 grader) i ca. 10 min.

torsdag 6. februar 2014

Herlig sommer inspirasjon!

Andre enn jeg som er klar for litt sol og sommer-inspirasjon?

Her får dere en liten sniktitt på IKEAs sommer kolleksjon! 

Synes jeg hører fuglene som synger og duften av roser hvis jeg bare lukker øynene lite gran! :-)








onsdag 5. februar 2014

Hvorfor blir jeg inspirert av dette?

Jeg er kjent for å ha en forkjærlighet for interiør i naturfarger, og av en eller annen grunn misliker jeg gult!

Men allikevel elsker jeg dette soverommet som Line Evensen, har skapt på Fredbo. Hun har en egen evne til å sette sammen ting som hver for seg kanskje ikke er allverden, men som sammen skaper magi!

Lampen hadde jeg gått langt unna, og vasen ville havne langt ned på ønskelisten. Selv taklampen hadde jeg ikke kjøpt meg. Men sammen! Det bare fungerer!

Jeg elsker selvfølgelig drivveden som er brukt til sengehimmelen og som pynt på vinduet og taklampen.

Hele stemningen gjør meg glad! :-)

Hva synes dere?



Line Evensen har også nettbutikken Helt Grønn.

tirsdag 4. februar 2014

3 gode middagstips med oppskrifter

Vi fortsetter å teste ut KolonihagenVi gir terningkast til alle rettene. Her ser dere resultatet:

Du finner også oppskriftene til alle tre retter her:

Oppskriftbilde
Dag 1:
Ovnsbakt torsk med eggesmør, potetpuré, brokkoli og gulrøtter
Pappa - 6
Mamma - 4
Alexander ni år - 5
Celina ni år - 5 

Min mening: Det var veldig godt med eggesmør på fisken! Og kjempegodt med hjemmelaget potetmos
Du får oppskriften HER.

Oppskriftbilde
Dag 2:
Kjapp tomatsuppe
Pappa - 5
Mamma - 5
Alexander ni år - 3
Celina ni år - 4

Min mening: Godt med hjemmelaget suppe og god smak! Du får oppskriften HER.

Oppskriftbilde
Dag 3:
Kjøttkaker i brun saus, stuet kål og kokte poteter
Pappa - 5
Mamma - 5
Alexander ni år - 4
Celina ni år - 5

Min mening: Svært god kvalitet på kjøttkakene og godt med litt tradisjonell middag også.
Du får oppskriften HER.

Pris for Middagskassen til fire personer er kr. 784,-

Les mer om Kolonihagen abonnement her. Spør meg gjerne hvis det er noe dere lurer på! :-)
Foto: Kolonihagen

Dette er en test av tre ulike middagsleverandører: Godtlevert.no, Middagshjelpen og Kolonihagen. Jeg får ikke betalt for å lage denne testen, men vi får middagene. 

Leverandørene er forberedt på at jeg skriver min personlige og ærlige mening.

mandag 3. februar 2014

Vinn flott Halvor Bakke oppbevaring fra Allehaande - verdi kr. 1.399,-

Denne giveawayen er trukket!

Men Klikk HER for å se en liste over de nyeste giveaways! :-)

Her kan du også registrere egne giveaways, slik at flest mulig for glede av dem!

I menyen øverst, under fanen "Konkurranser" finner du alltid de nyeste konkurransene!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...