mandag 20. februar 2012

Kjempegode sjokolade pinner til varm kakao

Jeg laget disse sjokoladepinnene til en artikkel om vinterpiknik. De var så gode at jeg har lyst til å dele dem med dere! Superenkle å lage er de også!


400 g mørk sjokolade smeltes i mikroovnen. Hell sjokoladen ut i en firkantet form og stikk lange kanelstenger i når sjokoladen begynner å stivne.

Skjær i firkanter.

Når du får lyst på varm kakao er det bare å varme melk og ha en sjokoladepinne i hver kopp.

Kjempegodt på tur også!

Og fine å gi bort!

:-)

19 kommentarer:

  1. Tusen takk for at du deler et supert tips:)
    Kjempe lekker va de også:)

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Nam,nam....får prøve disse men uten kanel siden min sønn ikke kan spise kanel!

    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  4. De så deilige ut;) Og så lekkert og klart bilde! Har laget et innlegg i dag på bloggen min om boka din;)

    SvarSlett
  5. Så godt dette hørtes ut og ikke minst en god ide:)
    Flotte bilder i innlegget under her,
    og morsomt å se at du ikke har noe rødt i noen av bildene du har valgt...
    Men, man aner at det har vel noe med jul å gjøre likevel :)

    SvarSlett
  6. Heisann! =)

    Eg er så glad for at eg i dag kom over denne bloggen din!
    Eg estetisk vakkert, og gode idéer at ord ikkje er nok....

    Gledar meg til å følge deg vidare!
    Ein strålande mandag til deg!
    =)

    Hilsen Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Bente, så hyggelig at du fant veien til meg :-) Du skal være hjertelig velkommen. Har også lagt meg til som følger hos deg. Ha en flott uke! Hilsen Franciska :-)

      Slett
    2. Så hyggelig! =)

      Takk skal du ha, og velkommen igjen! =)

      Hilsen Bente

      Slett
  7. Det er jo knallgodt med slike, og veldig smart:)
    Lagde endel til julegaver jeg, og alle er veldig fornøyde:)

    Jeg blandet i litt fløte og litt chilli i noen av de, ble knallgodt!

    Ha en fin fin mandag!

    SvarSlett
  8. Hei Franciska!
    Du vant 2. plassen i konkurransen vår :)
    Sender du oss en mail på post@rivieramaisonbergen.no
    med adressen vi kan sende gavekortet til?
    Viss du ikke har tenkt deg til Bergen eller Trondheim med det første
    kan vi også sende deg varer for denne summen, inkl. porto :)

    Ønsker deg en flott dag!
    Mvh Riviera jentene

    SvarSlett
  9. De kanelstengene så supergode ut...det skal jeg prøve.

    SvarSlett
  10. Smart! Takk for tips. Har hørt om slike pinner, men trodde det var mer komplisert enn som så å få de til.

    SvarSlett
  11. Disse så jo helt fantastiske ut så dette skal jammen prøves. Lurt å bruke kanelstenger oppi, da blir det sikkert ekstra god smak på sjokoladedrikken også. Takk for tipset :-)

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  12. De så supergode ut og ikke minst dekorative! :) Nydelig bilde! :) Takk for sist! Var veldig hyggelig :)

    Ha en fin uke!

    Klem Lene

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Lene, og selv takk for sist. Det var kjempehyggelig! :-) Ha en fin uke du også! :-) Klem F :-)

      Slett
  13. Ååååå, jeg skal på hyttetur med gode venner til helgen.

    TUSEN takk for tipset, disse så helt herlige ut.

    klem fra Anne på landet.

    SvarSlett
  14. så utrolig smart. dette skal prøves. så takk for tips.-)

    åse

    SvarSlett
  15. Disse skal så definitivt prøves ut! Takk for at du deler =)

    SvarSlett
  16. Nydelig, nydelig blogg du har! Fryd for øyet :)
    Og disse herlighetene så knallgode ut. Må prøves :)
    Ha en fin kveld
    Klem Tonje (din nye følger)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...