søndag 20. juni 2010

Inspirasjon til barnerom - jente

Her er det mye å velge mellom. Mange fine ting og tilbehør, den største utfordringen blir derfor å begrense seg og være litt kreativ med det man har.

Her får dere litt inspirerende bilder:



C. ønsker seg Lilla, rosa, hvitt og sølv til det nye rommet. Fargeskalaen blir derfor noe annerledes enn den over, men denne senga er bare helt herlig, tanken er derfor å prøve å bygge inn sengen hun har i dag.



Jeg har også kjøpt de søteste vimplene fra Guttemamma og Den lille vimpelfabrikken, som lager i alle farger og utforminger. Jeg har laget en stol til C. i lappeteknikk i rosa nyanser. Jeg sendte Guttemamma noen rester og hun klarte å trylle frem den søteste vimpelen som passer perfekt til stolen. A. har fått en flott vimpel i fine guttefarger. Tusen takk! Gleder meg til å få de opp på de nye rommene.






Fin idé til oppslagstavle.








Litt mye stasj, men mange fine detaljer. :-)




Også veldig koselig.

Prinser og prinsesser har masse fint til jenter. Blant annet disse tingene:











De hadde også mange inspirerende bilder:















29 kommentarer:

  1. Så mycket fint, vilka härliga bilder.

    SvarSlett
  2. Sengen på det øverste billede er helt fantastisk! :)

    SvarSlett
  3. Takk for inspirasjon til barnerom. Jeg leter selv etter barneromsinspirasjon for tiden, da børneværelserne her i huset skal have en lille opfriskning, så jeg har set nogle af billederne, men langt fra alle - tak for det:)

    Min pige har også "bestilt" mer eller mindre samme farveskale i sit værelse som din:) Så jeg lægger også snart lidt "farveskala"-inspiration ud på min blog.

    Er det ok hvis jeg linker til dine indlæg om børneværelser?
    Ha' en dejlig uge! Knus; Heidi

    SvarSlett
  4. Får jo lyst å innrede maange barnerom..!:-)
    Og vimplene til Anette er skjønne - har de selv:-)
    Ha en fin start på uken,
    klem Hege.

    SvarSlett
  5. Hejsa
    Sikke flotte billeder.

    Hvor kan man købe skabet som ligner et hus???

    Mange hilsner
    Dianna

    diannanielsson@live.dk

    SvarSlett
  6. Takk for koselige kommentarer. Heidi (og evt. andre) det er bare å linke til bildene hvis dere vil.

    Skapet som ser ut som et hus er jeg ikke sikker på hvor man får. Har selv prøvd å se etter noe lignende. Skal si i fra hvis jeg kommer over noe.

    Klem F :-)

    SvarSlett
  7. Wauwwwwwwwwwwwww this is a beautiful girls room !!!! yes yes !!! that pink chair !!! love....love..........happy week again..........hahahahhah!!! hugs from me........

    Eh sorry the translator don't worked today....so i can't read you today.......

    SvarSlett
  8. Hei du og TUSEN takk for herlig reklame du laget for meg!! BLir glad..♥ og glad for at du likte de!! Masse fin inspirasjon her..skulle hatt mer tid til å stulle og stelle kjenner jeg!!Du, innlegget ditt under med gutterom, det bildet med lesekroken og vimplene,det er jo "mine" vimpler. Derfor litt nysgjerrig på hvor bildet er fra??
    Ha en fin kveld ,jeg skal sy...
    klem

    SvarSlett
  9. Her var det masse herlig inspirasjon i dag:) Du er heldig som har morsom oppussing foran deg ( eh..vel... det morsomste er vel innredningen kanskje? :)

    Ha en fin kveld

    klem Nina

    SvarSlett
  10. Hei!
    Takk for koselig kommentar på min blogg.

    Ikke lett å velge med så mye vakkert, men om hun ikke er alt for liten ,vil hun vel ha ett ord med i laget selv.

    lykke til med alle ideer!

    Klem fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  11. Fantastiska bilder, man blir verkligen inspirerad! Tack! :-)

    Ha en trevlig kväll!
    //Lina

    P.S Var har du hittat de helt underbara plastbesticken? Såna måste man ju bara ha!

    SvarSlett
  12. Hei Anette

    Bildet med vimplene dine er fra A tiny bit of Heaven. Her får du linken :-)

    http://atinybitofheaven.blogspot.com/2010/03/gutterommet-frste-del.html

    Lina

    Plastbestikket er fra Riviera Maison. Helt nydelig.

    Klem F :-)

    SvarSlett
  13. Ønsker deg en riktig fin sommer!

    SvarSlett
  14. Herlige bilder!! Elsker det øverste bildet med den innebygde sengen! Det må jo være drømmen av et jenterom <3

    SvarSlett
  15. Just found your lovely blog. All these pictures are awesome. So much inspiration! Thanks for sharing.
    Wishing you a wonderful weekend! xx

    SvarSlett
  16. Fantastiske bilder! Bildet av oppslagstavlene i nydelige mønstre ga meg hakeslipp :)Slike MÅ jeg bare prøve å lage, og tenk så skjønne gaver :)

    SvarSlett
  17. Hei så flotte bilder:)
    hvor har du kjøpt Littel princess Wallstickers?
    Må bare få tak i en slik:)

    SvarSlett
  18. Så utrolig masse gode tips til barnerommet. Likte spesielt godt oppslagstavlen. La oss til som følger av bloggen, håper det er greit. Sjekk gjene vår blogg, har også sydd noen vimpler med brodert på navn. Ha en strålende dag.
    Frøken C

    SvarSlett
  19. For noen flotte barneromm masse inspirasjon og hente her =)

    SvarSlett
  20. Fantastic! I added you to my favorites!
    greetings from Holland.
    with love,
    Ineke

    SvarSlett
  21. Åh så fina bilder, vilken dröm för en liten tös!

    SvarSlett
  22. Må ha den senga med høye sengegavler og prinsesse krone på veggen bak.
    Hvor får man tak i den senga?

    Ann-Kristin

    SvarSlett
  23. Kjempe flott blogg. Inspirerende!!

    Ann-Kristin

    SvarSlett
  24. Så mye fint! :) Hva er oppslagstavlen laget av vet du det? Regner med det er noe stoff, men hva er "rammen" ?
    Skal inn her på bloggen din flere ganger :)

    May

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei May

      Jeg tror det enkleste er å lage det med tykk papp, kledd med stoff eller tapetrester. Papp er enkelt å skjære/klippe i slik at du får den rette størrelsen.

      Lykke til!

      Beste hilsen

      Franciska :-)

      Slett
  25. Vet du hvor man får kjøpt de nydelige møblene til det rommet med lyskronene? Rett og slett nydelig :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei det vet jeg dessverre ikke :-) Lykke til med barnerommet! Beste hilsen Franciska :-)

      Slett
  26. hei, vet du hvor man får kjøpt listverket til den øverste sengen?? som ligner en kuppel på slott :) øverte bildet ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det vet jeg dessverre ikke. Tror bildet er fra USA :-) Beste hilsen Franciska :-)

      Slett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...