fredag 28. januar 2011

Happy Valentines på en helt vanlig fredag :-)

Det er veldig koselig med dager hvor man får lov til å sette litt ekstra stas på hverandre. Ingenting i veien for å gjøre det på selve Valentins-dagen, men enda hyggeligere er det å gjøre det på en helt vanlig hverdag hvor man ikke forventer det.

Her får dere litt gode idéer:

Ville bare si at jeg er glad i deg
Som regel ringer vi hverandre når vi har en beskjed å gi eller noe å spørre om. Gled han ved å ringe ham bare for å si "Jeg er glad i deg". Eller send han en sms bare for å fortelle hvorfor du er glad i ham. Vi gjør det ofte i starten, men når man har vært sammen en stund så blir det mindre vanlig. 

Koselige beskjeder
Det er hyggelige å få små uventede beskjeder. Overrask han med å legge litt forskjellige beskjeder der han vil finne dem etter hvert. Det kan være i treningsbaggen, i bilen, i matpakken eller i klesskapet.

Finn en spesiell sang til ham
Det finnes utrolig mange nydelige sanger. Finn en som beskriver akkurat hva du føler for han, skriv teksten på et fint ark og gi den til han.

Kjærlighetsbilde
Lag en liten kollasj med bilder av dere sammen og skriv under 10 gode grunner til at du elsker han eller hvorfor du ble forelsket i han. Ta også gjerne med et sitat eller dikt som passer til dere.

Gjør noe du vet han blir glad for
Tenk på hva du tror han hadde blitt mest glad for at du gjorde for han og gjør det. Overrask han med å måke snø, pante flasker eller noe annet du vet han gruer seg litt til eller enda bedre, overrask han med massasje etter barna har lagt seg. Legg et stort håndkle på sengen, tenn stearinlys, demp lyset og bruk en god massasjeolje.

Overrask han
Skriv en liste med grunnene til at du elsker han. Begynn for eksempel med å skrive: "Dette er bare noen av grunnene til at jeg elsker deg" og skriv ned så mange gode grunner du kommer på. Gjem den et lurt sted og spør om han vil hente noe for deg. Lim den på en melkekartong og spør om han vil ta melken til deg eller be han om å hente ved og legg den sammen med veden ute.

Velkommen hjem
Lag et bilde av roseblader et sted han ser når han kommer hjem. Det kan være i gangen, på sengen, på bordet etc. Eller sett telys i små glass i hjerteform som en velkomst ved inngangsdøren.

Lag en Valentines-kake
Bli inspirert av de herlige bildene fra Martha Stewart under. Hun har masse herlige oppskrifter på Valentines-kaker.

Ønsker dere alle en Happy Valentines og mange romantiske hverdager!

:-)








  
  





Kjærligheten måles ikke etter hvor mange ganger vi rører ved hverandre, 
men hvor mange ganger vi når hverandre
- Samuel Johnson

Å elske og bli elsket, er som å føle solen fra begge sider
- David Viscott

Vi kan ikke gjøre store ting 
- bare små ting med stor kjærlighet
- Mor Teresa

23 kommentarer:

  1. Mange gode idèer:-)) Enig med deg i at det er viktig å bruke hverdagene til å gjøre "de små tingene" som betyr så mye:-)
    Ha en flott helg
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. hei=)
    Takk for påminnelsen! Vi er nokså flinke med å gi hverandre erkjennelse i hverdagen, men.. en kan alltid bli flinkere=) flott innlegg! Ønsker deg ei flott helg=)

    SvarSlett
  3. Viktig budskap :)
    Og herlige bilder..

    God helg.

    Klem Martha.

    SvarSlett
  4. Interessant:)Kjære du, jeg har et spm. :-)
    jeg lurer på om du har noen større oversiktsbilder av den veggen du viser med den sorte tv på og med wallwords bak. jeg vurdere om jeg kanskje skulle låne den ideen, men hadde vært så fint og sett helheten bedre. Så om du har mulighet kan du sende meg dem på mail: carlsson.jeanette@nax.no
    Da hade jeg blitt så glad:)
    Ha en fin helg.
    Klem J.

    SvarSlett
  5. Vilket fint inlägg Franciska, här fanns många bra Valentin-överraskningar.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  6. Beautiful post!
    Thanks for these ideas
    Hugs
    Mari

    SvarSlett
  7. Romantic post!!!

    Kiss^^

    Marica

    SvarSlett
  8. Sååå søt post og takk for mange gode ideer :D
    Fikk helt vann i munn av alle de lekre kakene :D

    Ha en fin helg :)
    Klem Malin

    SvarSlett
  9. Mange flotte ideer her Franciska....men mangler mottakeren:):)
    Ha en suveren helg....
    klemklem

    SvarSlett
  10. Jeg får VILD lyst til varm chokolade med flødeskum...MUMS... min mand kommer hjem i nat. Han har været på rejse igen. måske jeg skulle bage en hjertekage til ham :-)
    Klem

    SvarSlett
  11. Takk for at du delte dette !!
    Trenger å minnes på.
    Men jeg tror kvinner er bedre på dette en menn allikevel.
    Det med lapper har jeg faktisk gjort...lenge siden :-)
    Klem

    SvarSlett
  12. Så sant så sant. Jag måste bli bättre på att visa min kärlek. Ska börja med det idag.
    Kram Jessika

    SvarSlett
  13. så morsomt med slike søte og romantiske tips i hverdagen;)trengte jeg i dag i grunn..så var vel sikkert meningen å komme inn på bloggen din!

    Klemmer Annveig

    SvarSlett
  14. Romance in the air !!!...oh la la ....happy weekend .....may it be filled with love........xxx....

    SvarSlett
  15. Så mange fine ord og bilder!
    Ønsker deg en gód helg!

    SvarSlett
  16. Ja, er heilt enig med deg :) Eg trur eg må vere verdens heldigeste, siden min ektemann er flink å kjøpe blomster og lage det romantisk og koslig rundt oss :) Så flink å overraske! :) Forguder han :) Og det er så godt å glede han igjen med det han liker :) Tusen takk for påminnelsen :) Ønsker deg ei himmelsk helg :) Nyt kverandre!

    Godklem :)

    SvarSlett
  17. For noen flotte inspirasjonsbilder, får "vann i munnen" her jeg sitter ;)
    Ja det er viktig å ikke ta hverandre for gitt, men kjenne etter hva man virkelig føler og si det <3 uansett om det er valentine eller en helt vanlig dag! Kanskje spesielt viktig når man har vært lenge sammen..
    Nyt helgen :) Klem

    SvarSlett
  18. Hei på deg.

    Åh så koselig da, supre tips. ;o) Dette er noe flere bør så absolutt tenke på å også gjøre oftere.

    Flotte bilder som vanlig. ;o)

    Ha en fortsatt super helg.

    Klem Simone

    SvarSlett
  19. Du har helt rett, vi er så altfor dårlig på slike ting i en travel hverdag. Alltid godt med en liten påminnelse.

    SvarSlett
  20. Selv om at presentasjonen bildet viser en plass i snøen, men disse bildene varmet opp hjertet mitt.

    SvarSlett
  21. Godt å bli minnet litt på dette, er jo så viktig med de små enkle tingene på en vanlig hverdag.
    Ellers flott nytt bilde av deg...
    Klem M

    SvarSlett
  22. Ja, det er viktigere det vi gjør for hverandre i hverdagen enn akkurat på den ene kjærlighetsdagen. Mange hyggelige tips.
    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  23. God kveld:)

    Et herlig innlegg, og helt etter mitt hjerte.
    Smukt og romantisk, og så koster det så lite og gir så mye. Takk søte deg:))
    Klem Anne Karin

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...