fredag 8. oktober 2010

Badestunt med kalkmaling

Jeg har bestemt meg for å lage et stunt på badet vårt med kalkmalingen fra Pure & Original. Jeg bare elsker den vakre overflaten den har og ser for meg at de ikke fult så fine flisene kan bli ganske så vakre med hvit kalkmaling. Jeg har akkurat bestilt malingen og får den om en ukes tid. Kan nesten ikke vente på å komme i gang. Jeg har også funnet ut at den kan bestilles på nett hos Wake up Norway, den koster kun kr. 499,- per liter, som skal være nok til å dekke 10 kvadratmeter. De sender den til og med gratis. Til badet har jeg fått beskjed om å bruke en primer for å forsegle flisene, så en primer over som underlag for malingen, så maling og så en forsegler slik at malingen skal kunne tåle vanndampene fra badet. Det er egentlig ikke meningen at malingen skal kunne brukes i våtrom/våtsone, men jeg har tenkt meg å gi det et forsøk. Skal holde dere orientert om hvordan det går. Hvis dere heller vil kjøpe malingen i butikk kan den fås hos ZanZ. Bildene er fra Pure & Original.




19 kommentarer:

  1. Det der driver jeg og tenker på om dagen også...er du en engel, når du kommer så langt,og legger ut bilder av badet ditt etterhvert?? Så kan min kjære se hvor tøft det blir..:-)
    klem fra Drøbak nord♥

    SvarSlett
  2. hei,
    det blir sikkert kjempe tøft,gleder meg å se.
    nydelige bilder du viser i dag.
    stor stemning i dem.
    ønsker deg en herlig helg,
    stor klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Dette kommer sikkert til å bli rå tøft!!♥
    Skal følge med hvordan det går, noe så spennende!;)
    Har så lyst til å prøve på kjøkkenet.. kanskje flisene trenger en liten fresh up!♥
    Masse lykke til!! ,)
    Nyt av herlige høstdager ;)
    Klem Anki

    SvarSlett
  4. Det blir sikkert rålekkert !!
    gleder meg til å se :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  5. oj, dette høres spennende ut! gleder meg til å se!

    god helg

    klem beate

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder! Elsker vasken på øverste bildet!
    Lykke til med malinga -gleder meg til å få se!
    klem
    lise

    SvarSlett
  7. I'm here again to admire the beautiful photos in this lovely blog <3

    SvarSlett
  8. Spennende...håper du legger ut bilder av det ferdige resultatet når du kommer så langt. Hvilken farge valgte du ?

    Synes de ser helt fantastiske ut, så badet var kanskje en lur ide' :)

    Ha en flott helg !!!

    SvarSlett
  9. Spennende. Jeg går i samme tanker. Lurer på om det blir kalkmaling på enten hele den nye gangen, eller bare en fondvegg. Ellers kunne det ha vært stilig rundt en peis kanskje. Ivertfall en av de minimalistiske.
    Håper vi får se hvordan det tar seg ut på badet ditt. Også i hvitt da...det er jo spennende.
    Ha en finfin helg videre.
    Klem,Line

    SvarSlett
  10. Jeg valgte fargen Mineral White. Er spent på om den blir for hvit, vil jo gjerne at effekten fra malingen skal komme godt frem, men det er ikke noe annet å gjøre enn å prøve. :-) Skal legge ut bilder når jeg har noe å vise. :-)

    SvarSlett
  11. Så spennende! Gleder meg til resultatet...for vi får vel se?

    Lørdagsklem..

    SvarSlett
  12. Jeg gleder meg til å se resultatet... ja det håper jeg vi får :-). Jeg har også planer om å prøve den malingen. Her tror jeg det blir soverommet vårt.

    Elsker høstbildene dine nedenfor!

    SvarSlett
  13. Nydelige bilder, gleder meg til å se ferdig resultat av malearbeidet.

    Ønsker deg en flott uke med hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  14. Dette kommer helt sikkert til å bli lekkert! Gleder meg til å se det ferdige resultatet. :o)

    Ser frem til å kjøpe VH å lese reportasjen din fra huset til Heidi, Charm Design! :o)

    Ønsker deg en deilig høstdag!

    God klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  15. Spennende, jeg linker dette må jeg følge med på!

    SvarSlett
  16. dette blir sikkert kjempetøft!!! Gleder meg til å se .....kan ikke være lenge til mitt bad står for tur, så trenger tips!!!

    SvarSlett
  17. Det høres spennende ut, jeg har lurt litt på å gjøre det samme med flisene på kjøkkenet. Skal bli spennende å se resultatet på badet.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  18. Hi
    Super pure&orignial:)i love color and warm
    Great from Belgium

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...