lørdag 23. oktober 2010

Vakre hvite gresskar

Jeg synes de hvite gresskarene er spesielt vakre. Den rustikke overflaten sammen med de myke formene og den fine hvitfargen gjør dem til noe helt spesielt.


Det er ikke så enkelt å få tak i hvite gresskar her i landet, men det går helt fint å male de hvite. Matt maling gir den fineste overflaten. Jeg har forelsket meg helt i kalkmalingen fra Pure & Original. (Kan bestilles hos ZanZ og på nettet ved å klikke her, tenker den vil være helt nydelig å male gresskar med. Jeg holder på å lage juleartikkel til Vakre Hjem i disse dagene og har brukt kalkmalingen på mye forskjellig allerede. Gir den vakreste overflaten. Skal vise dere mer etter hvert som jeg får tatt bilder av tingene jeg har laget.


Her får dere litt hvit haloween inspirasjon:



Dette bildet er fra bloggen La Dolce Vita, her finner du mange flere fine bilder. En god ide å bruke møbelnagler til å pynte gresskarene med. 


Dette bildet er fra Miniette Bride. Helt nydelig skjært ut.


Og dette er også helt vakkert. Fra American Greetings.


Country Living viser disse og flere vakre bilder.


Fra Flickriver.com.

Til slutt et par vakre bilder av andre fine gresskar fra Country Living:









10 kommentarer:

  1. Nyyydeleg inspirasjon! Gleder meg til å sjå kva du har laga til i reportasjen! :)

    God klem frå Elin :)

    SvarSlett
  2. Go'kveld borti veien!!
    For noen nydelige bilder, genialt å male gresskar,du altså:-)Er ikke overbegeistret for den oransje pynten...men må liksom til den dagen når vi nå har litt store barn. Men de hvite er jo vakker høstpynt i flere uker...lekkert!!
    klem♥

    SvarSlett
  3. Helt ærlig så trodde jeg alle gresskar var skarpt orange. Altså, ikke helt min favorittfarge. Disse var jo faktisk vakre! Herlige bilder, men siden vi ikke har barn i huset, så står jeg nok over Haloweenfeiringen i år også.

    Kari :-)

    SvarSlett
  4. Så mange nydelige bilder av forskjellige ting man kan gjøre med gresskar. De som har gjort utskjæringene må jo ha brukt en EVIGHET! Kjempelurt å male de, det har jeg faktisk aldri tenkt på :-) Det spørs om ikke gresskarene her i huset skal få en annen farge når Halloween er over så de kan fortsette å pynte opp huset frem mot jul - takk for supert tips!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  5. What a beautiful pumpkin post...i like it.....happy sunday....love Ria....

    SvarSlett
  6. Dette er det vakkreste jeg har sett!!
    Rett og slett nydelig:))
    Ante ikke at det fantes hvite gresskar..
    Flott tips med kalkmaling!
    Klem:))

    SvarSlett
  7. Så nydelig ..og kjekt tips om å male gresskar :) Det skal jeg ha på trappen til neste helg!!!

    SvarSlett
  8. Mange fine gresskar-varianter! Ønsker deg en fin dag videre, og en ny fin uke!

    SvarSlett
  9. utrolig flotte og herlige inspirasjonsbilder, digger ideen med å male dem

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...