torsdag 8. oktober 2015

5 ideer til borddekking med høststemning

Høsten er her og hva er vel bedre enn å invitere til koselige høstkvelder med venner og familie?

Noe av det beste jeg vet er sammenkomster helt på sparket, hvor man bare møtes, tenner masse stearinlys, setter på litt god musikk og spiser enkel mat. Ikke masse styr og planlegging, bare masse kos.

Men samtidig så elsker jeg også å planlegge. Jeg kan kose meg i ukevis med å planlegge borddekking menu etc. det er derfor veldig hyggelig å av og til gjøre litt ekstra ut av det.

Jeg holder selv på å planlegge årets høsthappening for Interiørteamet i United Bloggers, de skal blant annet få komme hjem til meg og få litt mat, så da er det ekstra moro å finne inspirasjon til borddekking og pynt.

I dag deler jeg derfor åtte flotte høstbord, som jeg håper dere også vil bli inspirert av.

Hva med deg? Liker du å planlegge og dekke et fint bord, eller liker du best å ta det helt på sparket?


Kilde: Trettien

Flott enkelt dekket bord i sort, hvitt og natur fra Trettien.

LZF Garden Party Table Setting:
Kilde: Elle Decoration

Det er flott å bruke tørkehåndklær i lin i stedet for dekkebrikker. Det er også fint å bruke brød med rosmarinkvister som pynt. Dette bordet er fra Elle Decoration.

Those pendants!!:
Kilde: The now book

Gjør som The now book  Pynt lampene med grønne greiner og sett frem masse telys og brune apotekerglass. Herlig uformell stemning!

Rustic tablescape with #succulent centerpieces | Monsieur + Madame | See more on http://burnettsboards.com/2014/01/dinosaur-themed-wedding/:
Kilde: Burnett's Bords

Det er også flott å bruke pyntekål og mose som pynt. Det rustikke bordet er et flott utgangspunkt. Fra Burnett's Bords.


Fra Style me Pretty

Det er bare sjarmerende med ulike stoler rundt bordet. Lag gjerne en flott lang dekorasjon av grønne blader som går helt ned til gulvet. Det ser flott ut, men koster ikke mye hvis du for eksempel tar greiner fra hekken eller lignende. Den vil også være flott å lage med høstgreiner.


Ukens inspirasjon er en liten miniserie hvor jeg velger ut særlig inspirerende ideer, rom eller lignende fra mine favoritt interiørblader og interiør nettsteder.

4 kommentarer:

  1. Så mange fine bord. Jeg gleder meg til å følge deg og få masse kreativ inspirasjon :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig å høre! Du skal være velkommen! :-)

      Slett
  2. Åhhh så fint 😍 og nå i disse innetider er det så koselig med nye idéer til borddekning

    SvarSlett
    Svar
    1. Koselig å høre Merete! :-)
      Ha en kjempefin helg!
      Beste hilsen
      Franciska :-)

      Slett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...