tirsdag 30. april 2013

Kjempegod, sund og enkel dessert

Dette er en sikker vinner hos oss!

Desserten ble til ved et tilfelle da en venninne ga meg dette supre tipset:

Du vet man ofte har bananer liggende som holder på å bli for gamle. Skrell dem og bryt dem i et par biter før du legger dem i fryseren. De kan brukes i alle typer smoothie og jeg liker allerbest å bruke dem til denne desserten. (Den er så god at jeg kaller den en dessert, ikke en smoothie.) :-)

Du trenger:

1 1/2 frossen banan
1 ts vaniljesukker
1 ss kakaopulver
1/4 - 1/2 l melk evt. litt kefir eller joghurt naturell
Litt revet mørk sjokolade (dere vet at det er masse antioksidanter i mørk sjokolade)

Ha alt uten om den revne sjokolade i en blender og kjør i vei til du får en myk og isaktig konsistens.

Blir konsistensen for fast, tilsett mer melk, blir den for løs tilsett mer frossen banan.

Helles på dessertglass eller rødvinsglass og serveres med revet sjokolade.

Mmmm...


11 kommentarer:

  1. Å tusen takk søde,den skal jeg prøve!!!
    Ha en flott uke.

    Klem fra søtnosen Camilla ...hi,hi.

    SvarSlett
  2. ..denne må prøves!! Takk takk for at du deler:)

    Fineste tirsdagen til deg:)

    Annelise

    SvarSlett
  3. Mm, ser godt ut! Hvor mange porsjoner blir denne oppskriften?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hege, det blir tre-fire porsjoner. Som det du ser på bildet. :-)

      Slett
  4. Den såg knallgode ut:)fine dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Nam! Dette skal jeg prøve :)
    Takk for tips!
    Ingrid

    SvarSlett
  6. Mmmmm...dette så kjempe godt ut:)
    Ønsker deg en herlig start på Mai måned:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  7. tack för tipset...måste testas ...:)
    / Pernilla

    SvarSlett
  8. Åh Mums!!! Och tack du fina för ditt mail! Blev så glad över det! KRAM

    SvarSlett
  9. MMMM SÅ GODT DETTE SER UT
    TAKK FOR TIPSET
    FINE DAG TIL SÅTE DEG
    KLEM ELI:)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...