fredag 25. oktober 2013

Oppskrift på verdens beste brownie muffins!

I dette nr. av Vakre Hjem og Interiør, i spalten "Franciskas Fristelse", deler jeg en av mine nyeste favorittoppskrifter!

Jeg har i årevis prøvd ut ulike muffinsoppskrifter i jakten på å finne den aller beste, men det var først da jeg bestemte meg for å prøve ut brownies i muffinsformer at jeg fant den!

Denne oppskriften er en super god brownies-oppskrift. Laget som muffins og stekt akkurat passe. (Det vil si slik at kjernen fortsatt er akkurat litt flytende når kakene tas ut) er dette, for meg, Verdens beste muffinsoppskrift! Nå lager vi bare den når barna roper på muffins! :-)

Ønsker dere alle en helt strålende helg!

Klem Franciska :-)

Ja, og oppskriften, den deler jeg selvfølgelig gjerne med dere:

Foto: Franciska Munck-Johansen

Verdens beste browniemuffins  
Ca 15 stk

Brownie-muffins:
3 egg
3,5 dl sukker
2 dl smeltet smør
2,5 dl mel
4 toppede ss bakekakao
2 ts vaniljesukker

Luftig krem:
100 g mykt smør
50 g melis
200 g naturell kremost
2 ts vaniljesukker

Pynt:
5 Oreo-kaker i biter

Rør sammen egg og sukker. Tilsett smeltet avkjølt smør mens du fortsetter å vispe. Bland i resten av ingrediensene. Rør til du får en seig og myk konsistens.

Fyll røren i små muffinsformer, til de er ca 2/3 fulle.

Hele hemmeligheten ved å lage gode brownie-muffins er steketiden. De må for all del ikke bli for godt stekt. Følg derfor godt med og ta kakene ut av ovnen med en gang de begynner å bli faste med bare en liten flytende kjerne.

Stekes i forvarmet ovn ved 175 grader i ca. 10 - 15 minutter.

Flytt kakene over på en bakerist, for avkjøling.

Lag vaniljekremen ved å vispe smør og melis godt. Tilsett kremost og vaniljesukker og fortsett å vispe til du får en jevn og myk krem.

Skjær kakene halvt igjennom og fyll med vaniljekrem. Pynt med litt vaniljekrem på toppen, og dryss over biter av Oreo-kjeks mens kremen fortsatt er myk. 

8 kommentarer:

  1. Herligalondon !!!! disse skal prøves!
    Så lekkert da Franciska:)))
    God helg på deg!

    Klem fra meg:)

    SvarSlett
  2. Blir kremen så hvit uten noe farge i ??
    Det gledes:)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Kremen blir litt gulere enn på bildet. Hvis du ønsker helt hvit krem, kan du bruke bare kremost, melis og vanilje. Det blir helt kritthvitt og veldig godt det også!
      Klem F :-)

      Slett
  3. Har nettopp funnet bloggen din og syns den er fantastisk flott :) tusen takk for alt du deler her - digger stilen - og takk for fristelser også i matveien. Jeg bare må lagre denne bloggen din i bloggrullen din. Hiver meg med som følger, for her vil jeg innom ofte! God helg til deg <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Spirea
      Så hyggelig at du fant veien hit!
      Velkommen skal du være!
      Ha en strålende uke!
      Beste hilsen
      Franciska :-)

      Slett
  4. Herlig!!Dette må jeg prøve, er litt lei av den "vanlige" og kjedelige(tørre) muffinsene;)
    Takk for tipset!

    Klem fra Linda

    SvarSlett
  5. Hei! Første gang jeg lager disse. Veldig gode ☺, men er det noen som vet hvorfor noen ble helt perfekt stekt og noen som ble helt flytende? Det var fra samme brett og jeg har brukt scoop slik at det ganske lik mengde røre i hver.

    SvarSlett
  6. Hei Torill, det kan være fordi ovnen din steker litt ujevnt. Jeg har også av og til opplevd slikt. Da er det bare å ta ut de som er ferdige og la de som trenger litt til, steke litt lenger. Godt å høre at du likte dem. Ha en flott uke!
    Beste hilsen
    Franciska :-)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...