onsdag 30. oktober 2013

Lei av å finne på middag hver dag? Jeg tester ut Godtlevert.no!


Et kjapt regnestykke viser at jeg (som de fleste andre på omtrent samme alder som meg) har laget ca. 5.000 middager! Kanskje ikke rart at det da til tider kan være vanskelig for oss, eller i hvert fall meg, å komme på nye og spennende middagsideer!

Jeg er heller ikke overbegeistret for å handle mat med utålmodige barn. 

Det er flere aktører på markedet. Jeg bestemte meg derfor for å lage en liten test. Disse tre synes jeg virket mest lovende, jeg tok derfor kontakt og spurte om de ville være med på en slik test.

Jeg får ikke betalt for å lage denne testen, men vi får middagene. 
Leverandørene er forberedt på at jeg skriver min personlige og ærlige mening.

Leverandørene vi tester er:

Godtlevert.no
Middagshjelpen
Kolonihagen

Vi starter med å teste Godtlevert.no.

Godtlevert.no gir deg matvarer og oppskrifter på døren en gang i uka. Man får oppskrifter og lager selv maten. Man kan velge mellom å få levert 3 eller 5 middager i uken og kan velge mellom tre ulike menyer, vi tester alle tre.

Vi fikk første leveransen mandags kveld. Jeg var positivt overrasket over kvaliteten på råvarene, gode faste grønnsaker og kvalitetskjøtt og tilbehør. 

Oppskriftene er laget av kokken Ole Martin Alfsen som blant annet er programleder i 4-stjerners middag på TV-Norge. De var enkle å følge og siden vi hadde valgt ekspressmeny denne uken var alle middagene laget på under halvtimen.

Konklusjonen så langt er veldig positiv. Jeg var litt skeptisk, da jeg så for meg at det kunne være litt uheldig å ikke selv kunne velge hva man ville handle inn eller spise, men med gode råvarer og gode oppskrifter har det bare vært veldig godt å slippe litt av handlingen. 

Et annet pluss er at barna synes det er moro å prøve nye ting (mye bedre når noen andre har bestemt enn mamma og pappa!). De prøvde blant annet torsk for første gang (jeg har bare turt å prøve laks og ørret og fiskepinner før) og det falt i god smak.

Vi har hatt det veldig morsomt med å gi hver matrett terningkast fra 1 - 6 - her ser dere resultatene:
Dag 1:
Pannestekt torsk med potetmos og smørdampede røtter
Pappa - 4
Mamma - 5
Alexander ni år - 5
Celina ni år - 2 (syntes det var lite smak, men hjalp med litt ekstra salt og sitron)
Emma 8 år (venninne på besøk) - 4

Min mening: God fisk, litt kjedelig potetmos (kom ferdiglaget i pose) men veldig gode smørdampede røtter. + for en stor fersk timian, som kan brukes til andre retter også. Ellers veldig praktisk å få akkurat det man trenger slik at man slipper å kaste mat som man ikke rekker å bruke.
Dag 2:
Ravioli med små kjøttboller og salat
Pappa - 5
Mamma - 5
Alexander ni år - 3
Celina ni år - 4 
Emma åtte år (venninne på besøk) - 6
Linn ni år (venninne på besøk) - 6

Min mening: Store fine ravioliplater, gourmetkjøttdeig og veldig raskt å lage.
Dag 3:
Kyllingbryst med soppsaus og ris
Pappa - 4
Mamma - 4
Alexander ni år - 5
Celina ni år - 5
Emma åtte år (venninne på besøk) - 6

Min mening: Kvalitetskylling fra mindre gård, litt kjedelig ferdigsaus med mindre smak. Ellers godt.

Vi har også fått med fruktkurv med masse god frukt. 

Pris for en uke (3 middager til to voksne og to barn) kr. 795,-, fruktkurv med ca. 4 kg frukt kr. 139,-

Les mer om Godtlevert.no her. Spør meg gjerne hvis det er noe dere lurer på! :-)
Foto: Godtlevert.

2 kommentarer:

  1. egentlig ofte tenkt meg at dette ville vært lurt å prøve, men nå går gubben på en super spesial diett som han skal følge neste året og datteren min vet vi aldri om er hjemme til middag eller ei -så det blir litt for dyrt å bestille til kun en person tror eg.

    SvarSlett
  2. Så fint at du deler, spennende å teste ut :-)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...