onsdag 27. februar 2013

Jeg bare elsker magnolia!

Det er noe helt spesielt med den blomsten som gjør at jeg bare ikke kan få nok av den. Antakelig er det fordi den mer enn noe annet minner meg på at vinteren er over og sommeren snart begynner. For ikke å snakke om den helt fantastiske overfloden av blomster, som blomstrer kort, men eventurlig vakkert.

Jeg kjøpte tre magnoliabusker i forfjor. To har heldigvis overlevd og jeg gleder meg til de snart blomstrer. Til da får dere her litt inspirerende magnoliabilder:


There is something special about this flower, and I just can't get enough of it. It's probably because it, more than anything else, reminds me that winter is over and summer is on its way. Not to mention the absolutely amazing abundance of flowers, which bloom shortly but amazingly beautiful.

I bought three magnolia bushes two years ago. Two of them have fortunately survived and I am looking forward to see them bloom soon. Until then here is a little inspiring magnolia pictures:


my favorite tree, tulip magnolia. blooms in April

Magnolia  Can't wait to plant the Magnolia trees around the house! for 2 weeks each spring you feel like your in the land of euphoria! they are beautiful and smell AMAZING!

Spring Magnolia blossoms in Central Park New York

Magnolia garden... stunning.

I love magnolia trees--a sure sign of spring. Also love the manicured container plants. So elegant! #homeoutside Photograph by Carolyne Roehm.

magnolias

Klikk HER for kilder.

20 kommentarer:

  1. Å de er så vakre. Plantet selv 3 i fjor og det er mange knopper på de. Spent på om det kommer noen blomster i år eller om det bare blir blader denne første sesongen.

    Hilsen en som også ikke kan vente på våren;0)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir helt sikkert blomster! :-) Ja, nå kan våren bare komme!!! :-)

      Slett
  2. Åh...dette var bare nydelig..som jeg lengter etter vår og sommer!!:)
    Ha en fin dag:)Klem fra Camilla:)

    SvarSlett
  3. Ååh......älskar OXÅ magnolia!..
    Kram Git

    SvarSlett
  4. Hei, Nydelig og snart er det jo mars:-) klem Siv:-)

    SvarSlett
  5. Jeg er helt enig med deg, magnolia er nydelig! Vi har et tre i hagen, men fettern til Børre (begge av typen hund) glefset i seg hele treet mitt en sommerdag for et par år siden, og det som vokser ut igjen ser ikke ut som et magnoliatre. Det skal bli spennende å se hva som dukker opp! :)

    GOD onsdag! :)

    SvarSlett
  6. Vakreste som fins :))

    Klem Kristin

    SvarSlett
  7. Nydelig! Fantastisk blomstring og magiske farger.
    Jeg plantet selv min første magnolia i høst og krysser fingrene for at den vil overleve der langt under snøen.

    SvarSlett
  8. Underbara blommande träd och underbara foton! Snart går vi in i vårmånaden Mars. Ingen vinter varar för evigt, ingen vår hoppar över ett år.
    Kram och allt gott till dig!
    Raina

    SvarSlett
  9. Så fantastisk vakre!! Får skikkelig vårfølelse :) Tror nesten jeg må ha en sånn i hagen min jeg også! Nydelig :)

    Klemmer fra Nina
    drømmevillaen.no

    SvarSlett
  10. Hej! Helt underbara bilder! Nu längtar man ännu mer till våren:) Har det bra!
    Kram Sirpa

    SvarSlett
  11. Skal prøve meg på et Magnoliatre i hagen i år jeg også! Håper bare jeg får det til å overleve!!!

    SvarSlett
  12. No matter if some one searches for his esѕеntial thing,
    so hе/she desirеs to be available that іn detail, ѕo that
    thing is mаintained οver hеre.

    Check out my web-site http://moodlequebec.org/tiki-index.php?page=UserPagepatsyeqhk

    SvarSlett
  13. Attractive ρortion оf content. I just stumblеԁ upon your web sitе anԁ
    in аccеssiоn capital to asѕert that I acquirе actuаlly loveԁ account yоuг weblog
    posts. Anуωaу I wіll be subscгibіng fоr your feeds or even I success you get admission tο constаntly rapіdly.


    Alsο viѕit my blog post; dreambox 7025

    SvarSlett
  14. Får heilt hjartbank av desse bilda! Elsker magnoliablomsten, den er berre så vakker. Eg kjøpte meg eit lite magnoliatre i fjor, håper det overlever vinteren, dei er ikkje så lette å få til på desse kantar.

    SvarSlett
  15. Hеу thеre! Quicκ questіon that's totally off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My website looks weird when viewing from my iphone 4. I'm trуing to
    find a theme or plugin that might bе аble tο fіх thіs іsѕue.
    If yοu haνe anу suggеstіonѕ,
    please ѕhare. Αpрreсiatе it!


    Also ѵiѕit mу website ts6.gazettelive.co.uk

    SvarSlett
  16. Hello There. Ӏ founԁ уour blοg using msn.
    This is an extremely well written article. I ωіll make ѕure tο bοokmаrk it and return to read moгe of your uѕeful
    information. Thаnks foг the post. Ӏ will defіnіtely comeback.


    Also νisit mу blog: Free card sharing server

    SvarSlett
  17. What's Taking place i am new to this, I stumbled upon this I've found It absolutely useful and it has helped me
    out loads. I hope to give a contribution & help different users
    like its helped me. Good job.

    My weblog - Web Site

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...