torsdag 7. februar 2013

Dorsia - en perle i Gøteborg!


I dag har jeg lyst til å vise dere et helt spesielt sted!

Når man trer inn i lobbyen på hotell Dorsia i Gøteborg er det ikke lett å vite om man har havnet hjemme hos en eksentrisk eldre dame fra forrige århundre eller mitt i et eventyr fra tusen og én natt.

En luksuriøs blanding av Designers Guild, Royal Copenhagen og Duravit. Fløyel, silke og brokade i en overdådig fargemiks gir gjestene en helt unik opplevelse.

Alle de 37 rommene er ulikt innredet i en stil som fører tankene til såvel Marrakech som Paris under La belle époque.  

Jeg var så heldig å få lov til å fotografere stedet i desember. Dere kan se artikkelen i dette nr. av Vakre Hjem og Interiør. :-)

Her ser dere et lite utdrag av bildene jeg tok:








12 kommentarer:

  1. Å wow, nå ble jeg bare sittende å måpe. Jeg kunne nok aldri hatt det så fargerikt hjemme hos meg selv, men det hadde vært utrolig morro med en helg der for å nyte både stedet og fargene. Er så morro å se når noen virkelig tør, bryter litt regler å bare kjører på og faktisk lykkes. Jeg kunne lett plasket i badekaret på det nederste bilde ;)

    Takk for at du deler :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, er ikke det et spesielt sted? Helt enig til hverdags hadde dette blitt to much for meg, men du verden så herlig for en helg. :-)

      Slett
  2. Oj oj!
    Gøy å se!
    Får følelse av å komme inn i en blomsterbutikk på det første bildet....og DET kan vi jo like!

    Ha en flott dag.

    Klem Camilla.

    SvarSlett
  3. Hei, WOW skikkelig fargebad for hele sjelen! Fin torsdag! klem Siv:-)

    SvarSlett
  4. Et makeløst hotell får en si. Så artig at jeg deler det på min hagefacebookside i dag. Siden finner du via min blogg:)

    SvarSlett
  5. WOW! Der snakker vi hotell etter min smak:D Skikkelig LEKKERT!

    SvarSlett
  6. Der skulle jeg ha vært, for meg som er glad i farger var dette bare helt herlig å se på.
    Et fargekick og masse herlig energi.

    Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  7. For et utrolig hotell:)
    Så fargerikt og herlig:) man må jo bare bli glad av å komme hit:)
    Nydelige bilder du har tatt:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  8. Ja,visst är det fint!!!!Vi brukat slinka in och ta ett glas vin ibland..


    Kram från Göteborg.

    Pernilla

    SvarSlett
  9. Utrolig fint hotell! Kjekt når de som har innredet har kjørt løpet ut med mye mettede farger!
    Elsker designers guild, de har så mye inspirerende og smakfullt innen tapet og tekstil!

    Marte.

    SvarSlett
  10. I'm extremely pleased to uncover this website. I wanted to thank you for your time for this fantastic read!! I definitely liked every little bit of it and I have you book-marked to check out new things in your web site.

    Also visit my site - 10Ztalk.com

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...