onsdag 14. mai 2014

Vil du hjelpe meg å gi datteren min troen tilbake på seg selv?

Hva gjør man når samfunnet er mest fokusert på at man skal bli god i matte, lesing og skriving når man har en datter som sliter med alt det? 

Jeg har en datter som etter min mening er helt fantastisk, men hun har hatt mange tunge og vanskelige stunder fordi det ikke er så enkelt for henne med vanlig skolearbeid, og hun føler ofte at hun ikke er god nok.

Men hun har helt spesielle evner når det gjelder å være kreativ!

Jeg ønsker av hele mitt hjerte å vise henne at det viktigste i livet ikke er å være god i matte, men det viktigste er å være stolt og glad for akkurat den personen man er, og de evnene man har. Alle kan ikke være gode på det samme og det er helt i orden! Vi er alle gode nok, akkurat slik vi er!

Hun er bare ti år, men hun lager de fineste smykkene. Jeg har sagt til henne at jeg er helt sikker på at det ikke bare er jeg som synes det. Jeg har derfor gitt henne lov til å få en liten butikk her på bloggen min. 

Det vil bety svært mye for meg, om dere vil ta en liten titt og si hva dere synes.

Jeg ønsker ikke at dere skal kjøpe noe av medlitenhet, men hvis dere virkelig liker det hun lager, er det veldig hyggelig.

Klikk HER for å komme til butikken hennes.

Her ser dere  noe av det hun lager:



Fine å bruke som pynt:





Klikk HER for å se mer!Lik og del gjerne! :-)



4 kommentarer:

  1. Hils henne å si at smykkene er helt nydelige:)

    Klem -L-

    SvarSlett
  2. Kjente hjertet hoppet-mammahjertet.. Har ei på 9 og du kunne likefort ha beskrevet henne. Du kan gjøre den store forskjellen, ang skolen kan du i stor grad få dem til å følge dine ønsker. Har de ikke henvist henne, gjør det selv. Ikke fordi en evt dyskalkuli / dysleksi diagnose er så viktig.. Men fordi de da får en større rettighet i hverdagen -og i noen tilfeller kan det bidra positivt. Men stå på å fokuser på alt det positive jenta de har, få frem fokuset, krev leksemengder og nivå som hun får til, uttal og stå på ditt. Jenta di har nok værdens beste mamma som ser hennes sterke sider, få de frem og snakk om dette. Tør også å snakke litt om det andre, hun har nok tanker om det og, la det ikke bli en taus greie- si det som det er at noen er god i matte, andre i kreative ting. Men vær åpen om det- de sammenligner seg mye- selv om de ikke sier noe. Hilsen pedagog mamman som akkurat har kjempet en bjørnekamp.. Nå skal jeg inn å se på butikken til flinke jenta di<3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig hilsen :-) Ja, det er ikke enkelt. Men jeg er helt enig med deg, det er mye man kan gjøre. Vi har faktisk gjort alt det du beskriver, hun er utredet og får ekstra hjelp etc. Vi har til og med flyttet skole til Montessori skolen i Drøbak. Det beste vi har gjort. Hun har fått en fantastisk lærer og har det mye bedre. Men hele samfunnet er jo slik at går man på skolen blir man målt etter hvor god man er i de ulike fagene, derfor tenkte jeg det kunne være viktig med en motvekt til det. :-) Jeg vet hun kommer til å klare seg bra, men jeg vet også at det ikke blir enkelt. Blir veldig glad for å høre at det er andre som også kjemper og stiller opp for barna sine. Tror heldigvis at det er veldig mange som har sett det samme som oss. Ønsker deg en strålende dag! Klem Franciska :-)

      Slett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...