onsdag 16. januar 2013

Reisetips til Nice og Cannes

Hvis du har tenkt deg til Nice eller Cannes, kan jeg på det sterkeste anbefale en tur til denne herlige lille landsbyen som ligger bare en kort kjøretur unna. Haut de Cagnes ligger midt mellom Nice og Cannes og er en liten middelalderlandsby som har skjønneste små pittoreske gatene og et koselig torg med flott utsikt over området rundt. Her får du også utrolig god mat og Grimaldi Borgen troner på toppen.



 For mer enn 25 år siden bodde jeg i Haut de Cagnes sammen med moren min. Vi bodde i dette huset som ligger rett ved borgen. Grimaldiborgen, som har røtter helt tilbake til 1300-tallet, var tidligere eid av Grimaldi-dynastiet som er kongefamilien i Monaco. I sommer dro vi tilbake for første gang på alle disse årene og hadde en fantastisk tur. Heldigvis var lite forandret og byen var like koselig og sjarmerende som vi husket.



 Her ser dere den flotte moren min. 



2 kommentarer:

  1. Vi skal til Cannes nå i august, vi er 4 voksne med 2 tenåringer (15 år) Har du noen tips til oss mtp bespisning, shopping eller andre ting vi bør se/oppleve mens vi er her?

    SvarSlett
  2. Hei, hei. Jeg vil absolutt anbefale dere å dra en tur innom Haut de Cagnes, og ellers kan det være et godt tips å se nærmere på bloggen Malivas Verden: http://malivasverden.blogspot.no Hun har masse gode tips. Du kan også kontakte henne og høre hva hun vil anbefale. De har bodd i Sør Frankrike en god stund.
    Ha en koselig tur!
    Beste hilsen
    Franciska :-)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...