onsdag 13. mars 2013

Helt herlige påske egg!

Disse påskeeggene er barnas favoritt. De er enkle og morsomme å lage. Man blåser bare ut innholdet av 2-3 egg, skyller eggene med vann, smelter hvit og mørk sjokolade i mikroovn og helder dem i eggene skiftevis. (Tips: Lag et litt større hull, der sjokoladen skal helles i, da blir det ikke så mye søl.

Etter de har stått noen timer i kjøleskapet er det bare å åpne og se. 

Også moro å servere til påskefrokosten som en overraskelse.

Hva synes dere?


31 kommentarer:

  1. Å SÅ LURT
    TAKK FOE TIPSET DU SKJØNNE
    NYT DAGEN
    KLEM ELI:))

    SvarSlett
  2. stilig, dette tror jeg nok guttene mine hadde likt, takk for tips

    SvarSlett
  3. Lurt.. Dette skal jammen prøves :)
    Takk for tipset

    PS! I dag tok jeg utfordringen din Sanselig rom og viser kjøkkenet mitt.. ;)

    Fin dag til deg

    -Klem Kjersti-

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig Kjersti! Velkommen skal du være! :-)

      Ha en strålende dag! Klem Franciska :-)

      Slett
  4. Så lurt! De ble jo utrolig dekorative også :)
    Tror jeg må prøve.
    Klem,Anette

    SvarSlett
  5. Å så gøy!
    Virkelig noe for en skjokoladehøne som meg:)
    Å ble så kry jeg vet du når du hadde vært innom meg!
    Tusen takk for koselig hilsen!

    Bare lurte på en ting....vil du helst ikke ha collager på konkurransen??
    Ser jeg hadde lagt inn et bildet av uterommet for en stund siden og angrer på bildet,men fikk ikke til å linke på nytt:)
    Kan man vær med på flere rom og??
    Da skal jeg få lagt inn noen bilder før fredag og linke til deg!
    Skal gi deg en lyd når jeg har linket;)

    Klem klem Camilla.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Camilla, så hyggelig at du har lyst til å være med :-) Bruk gjerne collager og legg gjerne inn flere rom. Hvis du ikke får til å linke kan det være fordi du prøver å linke til samme side. Du kan også sende bilder til meg direkte hvis du ikke får det til. fmj@broadpark.no.

      Ha en fin kveld!

      Beste hilsen

      Franciska :-)

      Slett
  6. Så fine - men husk at kog dem GRUNDIGT af først. Salmonella vil vi ikke ha! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt poeng :-) Vi har ikke salmonella i Norge, det glemte jeg derfor at tænke på. :-)

      Slett
  7. Så gøy og dekorativt :) er nok populære til påskefrokosten !

    Laget de sunne vaflene dine i dag forresten- og det blir ikke siste gang, nydelige !

    God kveld klem fra Monica

    SvarSlett
  8. utrolig kult. Dette har jeg lyst til å prøve. Takk for tipset
    Klem Tove

    SvarSlett
  9. Så utrolig genialt:-) dette hadde blitt poppis hos men små også;-)

    SvarSlett
  10. Lekkert! Herlig idè, skal absolutt prøve disse :)
    Tusen takk for hyggelig kommentar, setter stor pris på det :)
    Jeg skal absolutt delta i bok konkurransen, i hvert fall med stuebilder :)

    Ha en fin kveld :)
    Klem

    SvarSlett
  11. Å hei igjen Franciska!
    Jeg er med på uterom og har i dag linket til deg:):):)

    Klem Camilla.

    SvarSlett
  12. åh så kult.... likte disse. tror jammen eg skal prøve meg på disse til påskefrokosten .
    takk for dagen tips.
    klem nita

    SvarSlett
  13. Skjønner at dette er en favoritt!:) Takk for inspirasjonen nok en gang!:)

    Klem Marit

    SvarSlett
  14. Hei kjære deg... Tusen takk for koselig kommentar! Blir spennende å selge huset men også litt vemodig, trives jo veldig godt her. Men neste hus skal jo bli enda bedre, hehe :) Forhåpentligvis kan vi komme igang i april, men vi får se. Skal gi en lyd når vi er ferdig, men litt tid tar det før man blir helt ferdig. Har allerede planen klar i hodet på hvordan innredningen blir :) Hadde vært hyggelig med en artikkel til ja :)

    For en genial ide du har laget! Du er jo så kreativ og flink :)

    Håper du har det bra.

    Fortsatt fin uke.

    Klem Lene

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lene

      Er helt sikker på at dere får et kjempefint hus! :-)

      Gleder meg til å se hvordan det blir.

      Lykke til med alt!

      God klem Franciska :-)

      Slett
  15. For en super idè. Tusen takk for at du deler, disse skal definitivt lages til påske :-)

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  16. Hei,
    På så dine disse er,,så veldig gode ut å, må prøves,
    Tusen takk for kommentar hos meg og invitasjon til din konkurranse i den nye boken din,
    Jeg har sendt inn til deg ,et om soverom tror jeg,
    Ønsker deg en fin kveld,
    Klem fra sylvia

    SvarSlett
  17. Så utrolig kult!!
    Må prøves:))

    SvarSlett
  18. Kjempekult! =)) Så på en annen blogg en som hadde helt kake-røre i eggene og stekt dem i ovnen. Det ble de vakreste kakene av det! Kanskje verdt å prøve det også??

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempegod ide! Det får jeg prøve! :-) Husker du hvilken blogg? :-)

      Slett
  19. Kjempefestlig ide! Må prøve! :)

    SvarSlett
  20. Heri høpp!

    Takk for nydelig tips,skal jammen testes!!Har
    ikke sett dette før:)Skal jammen glede barna med disse.
    Joda jeg er med i utfordringen din både med mitt kjøkken,
    stue og jenterom...Har glemt å tatt med gutte rommet skal se
    om jeg rekker det.Har kjøpt maling å skal male soverommet vårt,men det rekker
    jeg ikke å få ferdig til 15 mars:)

    Håper du har fått inn mange gode bilder til boken din:)

    Ha en fortsatt fin uke !

    Klem Linda:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Linda

      Ikke stress. Det kommer til å ta tid å gå igjennom alle bilder som er sendt inn. Hvis du får sendt meg bilder innen 1. april holder det derfor lenge. Du kan sende dem direkte til meg på: fmj@broadpark.no.

      Ha en strålende dag!

      Beste hilsen

      Franciska :-)

      Slett
  21. Disse var jo bare utrolig flott og takk for kjempe tips:)
    Ha enherlig kveld
    Klem Merete

    SvarSlett
  22. Eg har verkeleg dilla på eggkreasjonar for tida, og dette var jo eit smart ide eg nok må prøve! :)
    Veldig kult!!

    Ei god helg til deg! :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...