lørdag 17. mars 2012

Lekre pavlova cupcakes!

I siste nr av svenske Elle mat og vin fant jeg disse herlighetene. De ser så lekre ut at jeg bare må dele dem med dere. Pavlova i cupcake-format. Bedre blir det vel ikke. Mmm.
12 st
Uimotståelige marengskaker med fluffig topping. Bruk massevis av friske bær!
Pavlova-cupcakes:

7 eggehviter
5 1/4 dl sukker
saft av 1/2 sitron
50 g mandelflak

Topping:
5 dl kremfløte
3 dl gresk yoghurt 10%
3 ss flormelis
1 liter friske bær
Sett ovnen på 150 grader. Bland eggehvite, sukker og sitronsaft. Rør til sukkeret har oppløst seg. Visp marengsen tykk over vannbad (over kokende vann til den blir 60 - 65 grader.

Ta marengsen fra varmen og visp den til den er avkjølt. Bland forsiktig mandelflak i marengsmassen.

Sett muffinsformer i en muffinsbakeplate og fyll formene 2/3 med marengs. Stek i midten av ovnen i ca. 45 - 55 minutter. De skal være litt seige og myke i midten.

Visp kremfløten til toppingen og bland med gresk yoghurt og flormelis.

Legg en god skje med topping på hver marengs og garner med bær som er renset og skjært i mindre biter.
Oppskriften er fra Leila Lindhoms herlige bok Hello cupcake.

15 kommentarer:

  1. Herlige Pavlova, og denne oppskriften skal jeg jammen prøve... Takk for tipset og ha en fortsatt fin helg! Klem fra Rosen

    SvarSlett
  2. They look delicious !!...happy weekend...love from me...xxx..

    SvarSlett
  3. Hei!
    Får en fantastisk side du har:) kjempe flott og med masse inspirasjon. Jeg abonnerer på Vakre Hjem så har sett masse av dine flotte bilder. Er helt ny innen for blogg verden, men har alltid elsket interiør og min stor lidenskap er innen for den fransk/nordiske landstil. Så har akkurat laget meg en blogg ( men ser at jeg har masse å lære og hente ) også starter jeg opp et lite show-rom ( butikk ) hjemme hos meg 1.april. Blir kjempe spennende, men noen ganger må man bare hoppe i det og håpe på at det kan fungere. Så jeg lurte på om jeg kunne få legge deg til min blogg som en av mine favoritter?
    Ha en strålende kveld og her kommer jeg til å følge med:)

    Mvh
    Tre Engler v/ Merete
    tre-engler.blogspot.com
    Mail:tre-engler2012@hotmail.com

    SvarSlett
  4. "Vann-i-munnen-lekkert"!!
    Ha en fin lørdag, jeg skal på "Sex and the city"-jentefest, med film, bobler og s&s-quiz!
    Klem♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Høres helt herlig ut! For en god ide til fest! :-) Håper du hadde en kjempefin kveld.

      Klem F :-)

      Slett
  5. Mmmmm! Dette ser helt fantastisk ut!! Disse må prøves ut! Kaka du har oppskrift på i Vakre hjem&interiør denne gangen ser også fantastisk ut!

    Riktig god helg! Klem fra Livy

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Livy :-) Den var kjempegod også! Ha en strålende dag! Klem Franciska :-)

      Slett
  6. Ser väldigt gott ut:)
    Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvarSlett
  7. Disse må lages til sommeren!!

    Fant bloggen din via siste NIB-utfordringen, ELSKER sofaen din!!

    Håper du har en fin helg!

    Klem

    SvarSlett
  8. UHM... lækkert... det må prøves. Vi er meget kage-glade i familien

    God weekend
    Birgitte

    SvarSlett
  9. Denne tar jeg vare på, så herlig ut! Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  10. Åå dette så godt ut:-)flott blogg du har obskure bilder:-)

    SvarSlett
  11. ÅÅÅåå jeg som elsker pavola kake.Dette var en ny vri.Så lekkert det så ut.Håper alt står bra til med deg og dine
    Klem Heidi

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...