lørdag 22. desember 2012

Verdens beste brownies

Denne oppskriften er himmelsk god! Myk, seig og smelter på tunga!

Jeg har eksperimentert meg frem med ulike oppskrifter og har kommet frem til denne som jeg synes er Verdens beste Brownies! Den er i tillegg svært enkel å lage.

Hele hemmeligheten for å få en god brownies er steketiden. Følg derfor godt med fra ca. 15 minutters steketid og ta kaken ut av ovnen med en gang deigen så vidt slipper en stekepinne eller gaffel.

Verdens beste brownies:
3 egg
3,5 dl sukker
2 dl smeltet smør eller flytende margarin
2,5 dl mel
5 ss bakekakao med topp
2 ts vaniljesukker
150 g revet marsipan (litt uvanlig med marsipan i brownies, men det er nettopp det som gjør kaken ekstra seig og god.)
En stor håndfull lett hakkede macademianøtter (kan evt. utelates eller erstates av valnøtter, peanøtter eller lignende)

Rør sammen egg og sukker med en stor visp. Bland i smøret/margarinen og resten av ingrediensene.
Ha den seigtflytende røren i en liten langpanne kledd med bakepapir.

Stekes på 175 grader midt i ovnen i 15 - 30 minutter. Bruk gjerne varmluft. Følg godt med kaken etter 15 minutters stekestid og ta den ut med en gang deigen så vidt slipper en stekepinne eller gaffel. Den må heller være for lite enn for mye stekt.

Tips:
Lag brownies i en fin form og server med kuler av is, sjokoladesaus og skivede mandler. En perfekt avslutning på en god middag :-)


3 kommentarer:

  1. Så kjempe godt ut:)
    ØNSKER DEG EN RIKTIG GOD JUL:)
    Juleklem Merete

    SvarSlett
  2. Hjelp - det så godt ut. Jeg kunne levd på mat som det der :)

    Må nok prøve den en gang.

    God jul til deg og dine

    Klem Lene

    SvarSlett
  3. They look very very delicious. I am a big fan of cakes, so I must try and bake them
    Merry x-mas
    from Miss S

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...