torsdag 20. desember 2012

Verdens beste julekonfekt! Oretrøfler!


Hvis du liker oreokjeks vil du elske oreotrøfler – helt nydelige!

Her får du oppskriften:

Oreotrøfler
Ca. 30 stk.


2 pakker oreokjeks ca. 300 g
100 g philadelphiaost naturell
250 g hvit kokesjokolade

Knus kjeksen i en kjøkkenmaskin eller blender. Kan også knuses ved å bruke en kakerull – ha da kjeksen i en lukket brødpose først, for å unngå søl.

Hold av en halv kopp med kakesmuler til pynt. Tilsett philadelphiaost litt om gangen, bruk gjerne blenderen til det også. Fortsett til du har en god blanding som kan trilles til kuler. Sett blandingen i fryseren et kvarters tid, og lag små kuler av blandingen, ca. 2½ centimeter i diameter.

Sett kulene tilbake i fryseren et kvarter. Smelt sjokoladen (se fremgangsmåte nedenfor).

Legg en kule på en gaffel og dypp den i den smeltede sjokoladen. Sett kulen til tørk på en plate med bakepapir. Dryss litt kjekssmuler over før sjokoladen stivner.





6 kommentarer:

  1. De er nydelig! Jeg laget i fjor etter at jeg fant oppskrift her hos deg :) laget nye i år også som jeg skal gi bort i gave!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du liker dem :-)

      God ide å gi bort i gave!

      Ha en fortsatt fin førjulstid!

      Beste hilsen Franciska :-)

      Slett
  2. I made these trüffels last week, too!! Very tasty!
    Tinka

    SvarSlett
  3. Ser godt ut! Ønsker deg en god jul!

    SvarSlett
  4. Mmm...jeg er veldig glad i oreokjeks/oreokake, så måtte jo bare prøve denne oppskriften :).
    De ble ikke like fine som dine, men jammen var de gode!
    Jeg har lenge planlagt å prøve å lage cakepops, tror du denne oppskriften kan brukes til å lage det?

    Christine

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Christine, koselig å høre at de ble gode :-) Tror de passer fint til cakepops, det er jo bare å stikke en pinne i dem, da blir det cakepops :-)

      Ønsker deg alt det beste for det nye året!

      Klem Franciska :-)

      Slett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...