tirsdag 23. juni 2015

Kan man være nesten 100 år og gjøre dette!



Oldemoren til barna våre er litt av en dame!

Om bare to år runder hun det virkelig store tallet! 100 år, men det skulle man virkelig ikke tro!

Vi var akkurat i barnedåp sammen med henne og vi ble igjen for å rydde. Mange av de yngre som var der klagde på vondt i ryggen og diverse andre vondter, som gjorde at de dessverre ikke kunne bli igjen for å hjelpe til, men oldemor var med! Bordene ble ryddet, servise ble skylt, og dukene fjernet. Jeg måtte smile litt ekstra da hun sa: Kan noen tappe vann i bøtte til meg slik at jeg får vasket gulvet! Det var bare såvidt jeg klarte å overtale henne til at jeg kunne vaske gulvet i stedet for henne!

98 år! Tenk dere det!



Men ikke nok med det! Hvert år, helt frem til nå, har hun dratt alene på hytta si helt oppe i Kirkenes, hvor hun er fra. 6 uker har hun vært der alene uten innlagt vann eller noe. Vannet henter hun i en liten bekk ved hytta og klesvasken tar hun ute med vaskebrett! Hun sender tekstmeldinger på mobilen og når vi ringer for å høre hvordan hun har det forteller hun om de seneste oppussingsplanene hennes. Vi var litt nervøse da hun fortalte at hun akkurat hadde malt og det gikk helt fint selv om det var litt vanskelig å rekke selv når hun sto ytterst på gardintrappa!

Er det mulig å være så sprek?

Jeg har selvfølgelig prøvd å finne ut hva som er hemmeligheten. Gode nordnorske gener har nok helt klart sitt å si her. (Hun har aldri tatt medisin i sitt liv (!). Men jeg tror også at det at hun gjør morgengymnastikk hver morgen, lager middag hver dag til seg selv og selv er i sving med rengjøring og lignende har mye å si!

Er hun ikke sprek?

Her sitter hun på naboens firhjuling rett ved hytta hennes.




1 kommentar:

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...