onsdag 10. juni 2015

Tid til å bare være til



Med en hektisk hverdag full av aktiviteter og plikter, er det av og til godt å ta en dag ut av kalenderen. En dag hvor vi ikke har noen avtaler, hvor vi skrur av telefonen og sakte men sikkert finner roen og får ny energi.

Denne artikkelen har jeg laget for Vakre Hjem & Interiør til denne utgaven. 

Det var en en helt vindstille og lun sommermorgen. Jeg koste meg med å sette opp mitt lille hjørne i hagen vår, og da jeg var ferdig med artikkelen fikk jeg selv noen gode timer helt alene. 

Jeg laget en liten daybed ut av en solstol, noen greiner og pledd. Dagen før hadde jeg vært innom Lykkelig på Haver, en koselig interiørbutikk rett ved, og lånt det meste av det du ser på bildet.



Jeg laget også litt enkel, (men kjempegod) mat:

Quesadilla med ost og ruccola
3 tortillalefser
Hvitost
Ruccola

Legg ut en lefse. Ha på osteskiver og ruccola. Legg over en ny lefse og gjennta.
Stekes i sandwichmaskin eller i ovnen. 200 grader i ca. 10 minutter eller til osten har smeltet.

Vaniljekesam med blåbær og honning
2 dl vaniljekesam
1 pakke blåbær
Litt akasiehonning

Ha vaniljekesam, blåbær og honning i et glass.

Hjemmelaget lemonade
3 sitroner
2 spiseskjeer akasiehonning eller sukker
1 liter vann
Isbiter

Press sitronene. Rør honningen ut i sitronsaften ha alt i en mugge. Tilsett kaldt vann og isbiter.


Det ble også tid til litt hjemmespa:

Fotbadesalt er enkelt å lage. Bland grovt salt med tørket lavendel. Ha et par spiseskjeer i vannet. Trebollen, halskjedet og vaskeklutene er fra Lykkelig på Haver.

Mandelmel er fint å bruke som et naturlig skrubbemiddel. Vask ansiktet og skrubb forsiktig med mandelmelet. Kan også brukes på hender og føtter.

Honning er nærende og pleiende for huden. Bruk et tynt lag som en avslappende ansiktsmaske.

Styling og foto: Franciska Munck-Johansen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...