fredag 24. juli 2015

Bli med meg på bakekurs i Paris - Og få alle oppskriftene!


En del av premien fra Kakekrigen var et bakekurs i Paris. Det var en utrolig hyggelig opplevelse. (Også selv om det var 34 grader varmt og airconditionen hadde gitt opp!).

Kurset var hos Cook'n with Class, et helt fantastisk sted på Montmartre, som har mange ulike typer bakekurs.

Jeg valgte kurset "French Bistro Desserts" hvor vi fikk lære hele fem franske desserter.

Jeg kan virkelig anbefale å ta et slikt kurs hvis du skal en tur til Paris, det var en helt spesiell og morsom opplevelse, som passer like godt å gjøre som et par, med venninner eller alene. Prisen var ikke ille heller, de har kurs fra ca. tusen kroner per person. Kursene er på lettforståelig engelsk.

Oppskriftene deler jeg selvfølgelig med dere! Dette er ekte, franske oppskrifter laget av noen av de beste franske dessertkokkene, og ikke minst oppskrifter som er utprøvd og testet. Hvis du er interessert i kaker, er de derfor verdt å ta vare på!

Her får dere oppskriftene på:

  • Créme Brûlée
  • Tuiles
  • Flourless Chocolate Soufflé
  • Strawberry and Basil Tart
  • Crépe Suzette
  • Financiers
  • Fraisier
























Her er Chef Pino og jeg i full gang med å lage Frasier. (Se oppskriften under).

Frasier:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...