tirsdag 14. juli 2015

Jeg ble fridd til i Paris!


Paris er antakelig en av de mest romantiske byene jeg kan tenke meg, men jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli fridd til her.

Da jeg var ganske mange år yngre dro jeg til Paris en sommer, sammen med en god venninne. Hun hadde allerede en kjæreste her og det gikk ikke lang tid før han introduserte meg til en av vennene
sine. Det ble noen romantiske uker, også selv om han bare pratet fransk og vi bare så vidt klarte å holde i gang en samtale.

Etter vi kom hjem holdt vi kontakten. Vi ringte sammen, selv om det ikke var så lett å forstå hverandre og vi gjorde det beste ut av situasjonen. En dag spurte han meg om noe som jeg ikke klarte å forstå hva var. Jeg skjønnte at det var viktig for han insisterte på at jeg måtte få venninnen min som snakket fransk til å oversette.

Jeg skrev ned det han sa og ringte opp venninnen min. Forklarte henne situasjonen og leste opp spørsmålet hans. Da ble det helt stille i den andre enden av telefonen, før hun endelig sa: Han har akkurat fridd til deg!

Jeg holdt på å falle av stolen, det var ikke akkurat det jeg hadde forventet. Men jeg ble selvfølgelig smigret.

Det var jo håpløst romantisk, men jeg overveide det i hele to dager! Dessverre ble svaret nei. Jeg var bare 19 år og hadde hele livet mitt foran meg, jeg måtte derfor så pent jeg kunne si i fra.

Og heldigvis for det. Ellers hadde jeg jo ikke mødt den fantastiske mannen som jeg er sammen med i dag! Da han gikk ned på et kne var det ingen tvil, det var et stort tårevått ja! Nå har vi vært sammen i 15 år og jeg håper det varer livet ut.

Men tenk så raskt livet kan snu! Et ord, kan forandre hele tilværelsen! Hadde jeg sagt ja den gangen hadde livet mitt nok vært veldig mye annerledes...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...