tirsdag 21. juli 2015

Noe av det beste jeg har gjort for kroppen min! Og det er kjempeenkelt!

Foto: Franciska Munck-Johansen

Jeg har fått meg en ny favoritt drikke!

Det startet med at jeg stadig så artikler om hvor godt det var for kroppen å drikke sitronvann. Jeg tenkte at det kunne jo være verdt å prøve og nå er jeg helt frelst!

Det er ikke måter på hva sitronvann skal være godt for:

  • Bedre immunforsvar
  • Det er bra for huden
  • Bedre energi
  • Bedre fordøyelse
  • Høyre forbrenning
  • Det renser kroppen
  • Kroppen får bedre PH-verdi
  • Hjelper mot en rekke sykdommer
  • Renser leveren
  • Gjør at man blir mindre oppblåst
  • Gir frisk pust
  • Hjelper mot kvalme
  • Gjør at du blir mindre sulten
  • Etc.

Jeg merker selv at det hjelper på flere ting. Jeg har fått bedre hud, utrolig god fordøyelse, jeg har fått bedre energi, det er enklere å holde vekten og det føles rett og slett bra for kroppen.

Som dere skjønner er dette ikke et sponset innlegg, for det er rett og slett bare sitronvann. Men av og til kommer man over noe man bare må dele! :-)

Man kan lage sitronvann varmt eller kaldt. Når det er kaldt ute synes jeg det er ekstra godt med varm drikke, men nå på sommeren er det utrolig godt kaldt.

Noen mener det holder med noen dråper sitron i et glass vann, mens andre mener en halv til en hel sitron om dagen er passe. Jeg tenker at jo mer jo bedre, i hvert fall hvis man skal få i seg nok naturlige  C-vitaminer.

Det blir jo veldig surt å skulle drikke vann med saft fra en hel sitron, men jeg har funnet en god løsning!

Jeg liker ikke kunstige søtemidler og det blir jo ikke akkurat sundere av å tilsette sukker heller. Men Stevia er helt perfekt! Det gir en kjempegod smak, null kalorier og så er det sunt!

Her får du oppskriften min:



Sitronvann med Vaniljestevia
Nok til 2 store glass

1 sitron
30 dråper Vaniljestevia
Vann

Jeg deler en sitron i to. Skviser en halv om gangen og har saften i to glass. 15 dråper i hvert glass, isbiter og fyll opp med vann.

Det smaker virkelig utrolig godt! Kan nesten ikke tro at det i tillegg er sunt!

Jeg gir det også til barna som elsker det! Mye sunnere enn saft og brus.

Håper dere kan ha glede av tipset! :-)


6 kommentarer:

  1. Det lyder da godt :-) Det må jeg prøve!

    SvarSlett
  2. Takk for tipset:-) Det skal testes

    SvarSlett
  3. Sitronvann er knallgodt!
    Men tipset med å søte den opp med Stevia var lurt:)
    MÅ testes:)

    SvarSlett
  4. Så utrolig godt det høres (og ser) ut!! Og så forfriskende i varmen! Jeg må nok prøve dette selv, forsøker alltid å kutte søtt og godt der jeg kan, uten hell da men... ;-)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...